למה מטבח חוץ פתוח

מטבח חוץ פתוח, מתייחס לאיכות הבסיסית של נתוני החוץ:

פתוח לשמיים

פתוח לכיווני אוויר

פתוח למבט

פתוח בתחושת חופש ומרחב

פתוח – זו עמדה – הכל אפשרי

מטבח החוץ ה"פתוח" של WWOO מאמץ את הגישה שהבנוי והדומם במרחב החוץ, הוא עוגן מעוצב, שימושי ויציב. המטבח בנוי בגיאומטריה פשוטה ונקייה, ה"נטועה", משתלבת ונותנת במה לכל היתרונות של החוץ- שינוי ותנועה במזג האויר, מפגש עם עולם הצומח והנמצא בצמיחה ושינוי ומושפע מעונות השנה, והצורך האנושי בתנועה חופשית כשאנחנו נמצאים בחוץ.

מטבח החוץ הפתוח מספק את הבמה המדויקת להוצאת פעולות שגרתיות (בישול וארוח) מהבית פנימה החוצה.

אחרי בנק שעות עמוס של עבודת בישול וארוח בחוץ, במשך שנים ארוכות ולאורך כל עונות השנה, מטבח החוץ הפתוח של WWOO, מספק לי את התשובה המדוייקת לניצול מרחב החוץ הפרטי שלנו.

• המטבח הפתוח, בנוי ממודולים עשויים בטון מלא (מודול בסיסי 150 ס"מ). הגימור חלק ונח לעבודה וניקוי אך משמר את הראשוניות שבחומר הבטון.

• המודולים "מרחפים" צפים מעל פני הקרקע. העמודים בעלי המסילות, הם עמודים נושאים. הם העוגן הקונסטרוקטיבי. כל שאר האלמנטים (מדפים ופנלים) מושחלים ו"מרחפים" מעל פני השטח.

• ה"ריחוף" והניתוק של מסה כבדה וסגורה מהקרקע. מאפשרים לסביבה הטבעית להשתלב בסביבה הבנוייה ולתת לה ערך עיצובי. ה"ריחוף" מבטיח לשמור מרחק מאזורי פגיעות, לכלוך ושחיקה במגע עם הקרקע בחוץ.

נתחיל מגובה פני הקרקע:

הקרקע בחוץ-מספרת סיפור בעל ערך ייחודי. סוג המדרך לצד המטבח, ומתחתיו. כל אזור כזה יתנהג אחרת בחוץ, כי הוא חשוף לאור / לצל / לחום ולקור.

תנאים המאפיינים חוץ ולא קיימים בפנים, יש להם ערך שימושי ועיצובי. כמו- ערוגה שתולה מוצלת חלקית, מתחת למדף תחתון, אזור אחסון מוגן, הנשען על אזור המדרך ומאפשר לאחסן כל חומר גולמי בעיבוד מינימלי, שלא דורש הגנה ותחזוקה ויכול להוסיף ערך ייחודי אסתטי מתחת למדף תחתון: שקי פחם, בולי עץ לשימוש בטאבון, מיכלים מגומי צמיגים, פח, או עץ המשמשים כפח אשפה, מיכלי איסוף לאצטרובלים ושבבי עץ.

סל רשת שבעדו יבצבץ פרי/ירק שנאספו או הגיעו ונהנים מאזור מוצל: פירות הדר, בצלים, דלעות, תפוחי אדמה.

גובה משטח העבודה:

גובה משטח העבודה הוא סביב ה 90 ס"מ. הוא יכיל את משטחי העבודה, שילוב של כיור וברז, ציוד בישול-גרילים, טאבונים, כיריים וכו'. במידה והם בילט אין.

כל מה שמתחת לאזור העבודה- יישמש בדרך כלל למיקום ציוד כמו מקרר, מכונת קרח או למידוף המכיל אחסון פתוח או חצי סגור: ארגזי עץ, סלסלות ושמירה על פריטים שאינם דורשים סגירה מלאה-כפפות חום, שיפודים, מדליקי פחם, כלי פח וציוד חד פעמי או לחילופין, פתרונות סגירה אטומה לציוד רגיש. כל פתרון אחסון מתייחס לערך העיצובי שיש לו כשממוקם במטבח חוץ ורוצה לשמר סביבה טבעית ופתוחה.

עולים לגובה:

מטבח החוץ של WWOO יודע לעלות לגובה 1.3 מ'-1.65מ'-2.00מ'.

היכולת לעלות לגובה, מציעה פתרונות למצבים שמאפיינים רק את החוץ:

היכולת להסתיר גבול עם שכן, שוליים של חצר שאינם מטופלים, נוף רחוק שאין רצון להיחשף אליו.

לחילופין, לרדת נמוך כדי לאפשר לצמחייה מאחור להיראות או לפתוח "חלון" לנוף רחוק בעל ערך אסתטי.

עליה לגובה מאפשרת-תוספת מידוף-לשימוש בזמן עבודה, כבסיס לאביזרים, עציצים, עציצי תבלין להשלמת הבמה בחוץ.תוספת מתלים-המאפשרים לתלות כלים ואביזרים הנוחים לנגישות ובעלי ערך למראה המטבח.

מטבח החוץ ה"פתוח" יגדיר מחדש את השימוש במרחב חוץ לאורך כל השנה, ויהפוך להיות חלק מהבית במראה, בשימוש ובגודל.

• היכולת להשתלב ולהתמקם בסביבה משתנה.

• הגאומטריה הפשוטה המייצרת שקט אסתטי בסביבה מגוונת בנויה וטבעית.

• הבטון הגולמי החשוף בנגיעה מינימלית היודע "לרחף" בסביבה בה הוא מוקם.

• המודולריות ומגוון הייעודים של כל אלמנט ב"לגו" הבטון.

• היכולת לעלות לגובה.

כל אלה מבטיחים שמטבח החוץ ה"פתוח" של WWOO יבטיח השתלבות מדויקת בסביבת החוץ, בה הוא בנוי,  ייחוד,  איפיון ומראה שהם רק של בעליו.